Asiakaspalvelu ja -ohjaus älykkäässä kaupungissa

Ke 10.10.2018 klo 16:00-19:00
Paikka: Palvelupiste Frenckell, Frenckellinaukio 2 B, 33101 Tampere
Kieli: suomi / englanti
Järjestäjä: Tampereen kaupunki

Tampereen kaupungin älykkäitä asiakaspalvelu- ja asiakasohjausratkaisuja esitellään Palvelupiste Frenckellissä seuraavien esimerkkien kautta:

Pepper-asiakaspalvelurobotti / Tampereen teknillinen yliopisto
Tutkijatohtori Kirsikka Kaipainen kertoo tutkimuksesta, joka tarkastelee sosiaalisten robottien käyttökokemusta asiakaspalvelun apuvälineenä. Pepper-robotti on ollut auttamassa asiakkaita muutaman päivän ajan Palvelupiste Frenckellissä. Kuinka asiakkaat ovat tähän suhtautuneet? Lisätietoa tutkimuksesta: https://www.tampere.fi/tampereen-kaupunki/ajankohtaista/tiedotteet/2018/06/01062018_1.html

Chatbotit asiakkaiden apuna / Osaamisbotti Oy
Osaamisbotti Oy on kehittänyt chatbotteja eli keskustelurobotiikkaa yhteistyössä Tampereen kaupungin kanssa. Chatbotteja on kokeiltu työllisyyspalveluissa, Palvelupiste Frenckellissä ja opiskelijoiden neuvonnassa. Millaista vuorovaikutusta asiakkaat odottavat chatboteilta?

Sisätilapaikannus / HERE
Miten sisätilapaikannuksen avulla voidaan tarjota parempaa asiakaspalvelua? Marko Luomi HERE:ltä kertoo käytännön kokemuksista sekä tulevaisuuden näkymistä.

Kotitori ja Laitetori / Aila Suoanttila
Laitetorilla asiakkaat voivat kokeilla ja lainata laitteita sekä saada apua, neuvoja ja ideoita hyvinvointiteknologian hyödyntämiseen. Minkälaista tukea ikääntyvät ihmiset tarvitsevat digitalisoituvassa maailmassa? Tapaamme myös Zoran, avustavan robotin.

Puheenvuorot esitetään sekä englanniksi että suomeksi:
- Englanninkieliset esitykset käynnistyvät klo 16.30
- Suomenkieliset esitykset käynnistyvät klo 18.00

Järjestäjä: Tampereen kaupunki (outi.k.lehtinen@tampere.fi, p. 050 538 2267)
 

Tapahtuma on osa Tampere Smart City Weekia. Lisätietoa viikon tapahtumista: www.tamperesmartcityweek.fi.