Asiakaspalvelu ja osallisuus
Älykaupunki on aidosti älykäs vain, jos sen asukkaiden arki on sujuvaa. Smart Tampere -ohjelmassa etsimme tamperelaisille nopeiden kokeilujen avulla uusia, helppokäyttöisiä asiointitapoja. Haluamme, että asukkaat voivat hyödyntää kaupungin palveluja helposti silloin kun heille sopii. Tavoitteenamme on tarjota kaupungin palvelut ensisijaisesti sähköisesti vuoteen 2025 mennessä.
Asiakaspalvelukokeilut perustuvat kaupunkilaisten esittämiin toiveisiin. Asiakkaat pääsevät mukaan kehittämään palveluita kokeilujen aikana. Palautteen avulla arvioidaan kannattaako uusia toimintatapoja ottaa käyttöön laajemmin.
Digitaalisten palveluiden lisäksi haluamme tarjota tamperelaisille uusia tapoja vaikuttaa elinympäristönsä kehittämiseen. Isot ja pienet ideat voivat toteutua, kun niihin paneudutaan yhdessä.
Kuka voi osallistua?
Tampereen asukkaat – tervetuloa kokeilemaan, käyttämään ja kommentoimaan kaupungin uusia palveluita.
Yritykset – kuulemme mielellämme ratkaisuista, joiden avulla Tampere voi palvella asukkaitaan paremmin, hyödyntää asiakaspalautteita tehokkaammin ja avata uusia osallistumisen väyliä.
Kokeile digipalveluita
Tampereen kaupungin sähköiset palvelut laajenevat koko ajan. Testaa ja löydä omat suosikkisi.
Löydä osallistumiskanavat
Kaupunki tarjoaa asukkailleen useita eri keinoja osallistua päätöksentekoon ja elinympäristön kehittämiseen. Osallistu ja vaikuta!
Tarjoa osaamista
Yrityksillä on mahdollisuus tarjota osaamistaan kaupungin tarpeisiin. Seuraa BLINK:iä ja ole yhteydessä projektipäälliköihimme.